05 January 2011

Saja-saja : Tak sampai hati, tapi pandai-pandailah fikir



Malam ini masuk dua hari berturut-turut aku tidur atas lantai dalam bilik. Kisahnya macam ini, aku ada seorang kawan, dia ni budak TESL tapi repeat. Oleh itu, dia duduk kolej secara I-hong. Biasanya dia duduk dengan budak master. Tapi bila buka sem ini budak Master itu tak balik-balik lagi. Jadi dia bimbang kena tangkap sebab tidur macam I-Hong. Aku ini tak kisah, biasalah budak-budak floor aku lepak dalam bilik aku. 

Minggu ini aku sibuk sikit, malam ini saja dah dua kali aku meeting berturut-turut. Jadi aku biasa balik  lewat ke bilik. Bila aku balik ke bilik, dia dah tidur atas katil aku. Badan dia besar sikit, jadi susah nak kongsi. katil .Jadi terpaksalah aku tidur atas lantai beralaskan kain pelekat.  Tidur atas lantai ground floor memang sejuk, dan menyakitkan badan. Nak kejutkan dia rasa kesian pulak. Roomate aku memang selalu tidur awal., jadi mungkin dia tak perasaan. Lagipun nak tidur atas katil roomate kesian pulak ganggu roomate tidur . Sebenarnya aku tak pernah bagi kebenaran dekat budak ini untuk tidur. Kalau aku beri ,awal-awal aku tumpang bilik kawan-kawan yang lain. Tapi macam aku katalah, aku balik bilik jee dia dah tidur. Aku bukan marah, tak sampai hati nak marah kawan, tapi pandai-pandailah fikir. Nak kejutkan dia rasa kesian pulak. Biarlah memuliakan tetamu .  Kalau esok meeting dan aku balik lewat dan dia tidur juga, boleh sakit badan aku 3 hari tidur atas lantai. Moga-moga esok diberi jalan penyelesaian untuk masalah dia.


3 comments:

  1. salam alaik.
    the picture was wayyy to much to describe your current conditions though. :D

    ReplyDelete
  2. haha...lebih kuranglah ini, ni je gambar yang terjumpa. Sebelum itu gambar orang tidur atas tanah lagi melampua

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete